MILJÖ & KVALITET


Miljöplan

Övergripande miljöplan och mål för ASEKA Hiss & Fastighet AB som tillsammans med kunder och  leverantörer skall verka för ett uthållig samhälle genom hänsyn till människa och miiljö.  Syftet med miljöplanering ska vara att i projektet ta  hänsyn till betydande miljöaspekter.  Säkerställa  att lagstadgade miljökrav och andra myndighetskrav avseende miljö uppfylls, samt säkerställa att miljöpolicy efterlevs.


  • Följa Stockholms stads miljöpolicy.
  • Sortera allt avfall i olika behållare för respektive avfall.
  • Farligt avfall klassade enligt Avfallsförordningen (2011:927) kommer att deponeras i speciella för ändamålet avsedda behållare.
  • Transportera själva eller låta företag som sysslar med avvall köra avfallet till en plats där det kan omhandertas under kontrollerade former.
  • Aktivt arbeta för att nyttja miljövänliga alternativt och minska avfallsmängden.
  • Använda bilar som använder sig av förnyelsebara bränslen.  
  • Planera den dagliga driften så att arbetet utförs på bästa möjliga sätt ur miljöhänseende, vilket också innebär att hela tiden  planera inköp med hänsyn till miljön.
  • Följa "Byggvarubedömningens" lista över godkända (Beteckningen Grön) produkter.  Om avvikelse måste göras och det blir tvunget att använda produkter som ej fått grön beteckning skall kunden underrä'ttas om detta för diskussion.
  • Licens på Byggvarubedömningen, samt följa ISO 14001 i den mån det går.


Kvalitetsplan
Övergripande kvalitetsmål för ASEKA Hiss & Fastighet AB som skall marknadsföra tjänster och produkter av högsta kvalitet så att kunders krav och behov uppfylls.

• Ständigt vara lyhörda och analysera information om marknaden och kunders behov.
• Tillsammans med leverantörer erbjuda tjänster och produkter som väl svarar till kunder krav, förväntningar och behov.
• Hela tiden vara informerade om vilka miljöbetingade krav som kan ställas på de tjänster och produkter som marknadsföres samt snabbt kunna anpassas och vidtaga åtgärder.
• Vara informerade om de lagar och regler som gäller för verksamheten och att snabbt kunna anpassa och vidtaga åtgärder till verksamhetens nya krav.
• Dokumentera reklamationer och garantiåtagande så de kan utvärderas och ge lärdom för framtiden.
• Säkerställa personalens höga kompetens och ge kompetensutveckling av medarbetare enligt företagets utbildningsplan varav både företaget och kunder gynnas.